2015. június 2., kedd

Odafelé

Most így gépelé kerülve nem is tudom, hogy hogyan kezdjem. A búsz út közben már számtalalanszor megfogalmazódott bennem az írás, de most tanácstalan vagyok.

Mindegy is, kezdjük az elejéről.

04'10-  Ébresztő, nem mintha kellene. Izgalmas utazások előtt sosem tudok közvetlen aludni, szóval vártam, hogy kinyomhassam az ébresztőt. Gyors zuhany, kávé, kaja elcsomagolás, majd irány Győr szülőkkel.

05'40 - Parkolás után egyből begyűjtöttük a Rolit, majd gyors kávé a közeli Relayben, ahol szerencsét próbálva blackjackel nyertem egy 500-ast amiből egy 1000-rest.

06'25 - innentől kezdve idézőjelbe írom le a történteket mivel kissé lázálom szerű volt. 


"befordul a busz, Eurolines felirat. Első ránézésre átlagos turisták üldögélnek rajt. Leugrik 4 buszsofőr, morgenre nem reagálnak, valamit hablatyolnak. Első hallásra orosz. Bőrőndöket elveszik kaptunk egy ciril betüs bilétát, másik fele a csomagunkra került. A bilétán csak a számokat tudtam leolvasni. Sebaj. Gyors puszi anyuéknak majd ádámék után harmadikként felszálltam az első ajtón. Tolóngás az első ajtónál. Roliékat leültetik egymás mellé. Eddig nem terv szerint alakul. Orosz fazon mutogat hátra majd miután elhangzott a rechte szó meglátom a helyem. Nyelek mégegyet és örülök, hogy nem a kezembe tartott bomber közeli dzsekim van rajtam. Indulok a helyemre a busz vége felé, átvágva magam a törökökön, majd a cigókon, A busz legrosszabb pontját kaptam hátul,  4 homeless között. Szó szerint beleharaptam a bűzükbe. Sebaj már csak 24 órányi buszút. Cuccomat amibe a kaja, pia van egy török szőke csaj javallatára a busz középső részén lévő felsőcsomagtartóba sikerül belegyömöszölnöm. Erőtlenül mosolygok, de mindenki csak bámul. Beülök a leghomelesebb mellé. Hozzám fordul és valamit hablatyol. Sejtem hogy azt kérdezi meddig megyek. Mondom Várna, Braha, Varna. Megérti majd elfordul. Alszik tovább. Kicsit körbe nézek. 

Mellettem kopasz, napszemüveges ürge agresszív fejjel. 40 év körüli. Ő még kevésbé volt csöves


Jobbra tőlem aki hozzám szólt, kevésbé "csinosabb", de még pont nem olyan büdös..


Harmadik akinél mellesleg minimum 800 euró volt a legtudőbajosabb, zacskókkal az ölébe.



Sebaj már csak 24 óra. Mellettem lévő leejti vizét, ami elgurul. Egy ránézésre Német ürge adja vissza neki amit az ürge egy "merszi"-vel honorál. Nyugtáztam, hogy francia, csak nem lop meg. Később kiderült a "merszi" strandard köszönöm a bolgároknál... Égő.

Mire Pestre értünk egyik homeless a duna hídon áthajtás közben kérdezi, hogy ez a duna e. Mondom az, németül. Aztán kövi kérdés, hogy melyik Buda és melyik Pest. Miután elmondtam neki aludt tovább. Innentől fordultak jóra a dolgaim és sikerült a következő felszállásnál Ádámék mögé kerülnöm egy bolgár fiatal magas kopasz 25 év körüli gyerek mellé. Felszállás előtt tudtam meg tört német/angol nyelvtudású buszsofőrjeinktől, hogy Szófiába át kell szállni. Mondom pöpec, bonyolódik". A körülményeket jobbította, hogy jó filmet nyomattak égetett orosz + bolgár DUPLA felirattal. A film (Kingsman) kellemes emlékeket idézett fel, ami által legalább elment az idő, meg a vagyonomra is tudtam vigyázni. (zseb tárca, telefon). 

10'00 - 21'00 - Buszon volt 3 Magyar. két öreg nő, egyik bolgár születésű másik, full magyar. Meg egy fiatal srác aki nyaranta sunny beachen dolgozik. Innentől tudtunk hozzájuk fordulni a problémákkal, azoban mégis egy Bolgár maffiózó fazon segített folyton, aki hajnalba Várna körül már fellesezett. Innentől kezdve Szófiáig rötyögtünk... határon voltak megállítások személyi ellenőrzés, stb. Érdekes, hogy mikor bolgár földre akartunk lépni, mindenkinek le kellett szállnia a buszról és egy "szobába" terelve bemutatni és ellenőriztetni hovatartozását...

21'00 - 06'00 - Sófiától lett jóvilágom... miután a fele busznyi csöves leszállt, eltűnt a büdös a buszról. Fellélegeztek az emberek. Innentől sok megálló volt, meg át is kellett szállni egy sokkal jobb , menőbb buszra, ahol egyedül tudtam ülni. Egy megállót még a sunny beaches gyerekkel dumálgatva utaztam, de aztán éjféltől becampeltem és aludtam hajnalig... (meg-meg szakítva). Persze, ahol tudtam ott hajtottam a wifit, hálisten Bolgár kutak fel vannak készülve a turistákra etekintetben. Eurót is kéz alatt át váltják neked, ha vizet akarsz venni ( nem is olyan tisztességtelenül). 
Hatkor meg sikeresen leszálltunk Várnában. Bolgár maffiózó még győzködött minket, hogy 5 euróért bárhova elvisz minket, de kihagytuk a lehetőséget. A busz út kapcsán még megemlíteném, hogy baromi gyorsan odaértünk hála sofőreinknek. Böszmén vezetnek., sebesség korlátozás, előzni tilos nem vonatkozott ránk. Volt, hogy 3 szemmélygép kocsit előztünk ki. Majd előzés következtében egyik sofőr odaugrott ajtóhoz és üvöltözött kifele. A dudálás megszokott dolog... :D Van videóm, ahol kaimonost előzünk 4 percen keresztül... (ja és az előzések nem az autópályán zajlottak).





Szopó dolog volt még, ahogy a vodafone romaingal jártam. Szerb határig nem volt baj, hotspotot osztottam a fiatal bolgár srácnak, hátha majd honorálja ha Bolgár földre érünk (nem tette meg -.-). Gondoltam hosszú az út, veszek európai napijegyet amivel tudok 50mb-t netezni. Messengerezni tökéletes. Hát átértünk szerbekhez elküldtem SMS, aktiválták. Benyomom roaming, mondom most vagy fizetek vagy nem.  Rá két órára jön sms.


Mondom hinnye, ezt beszoptam... Átérve bolgár földre, jön sms, hogy használhatom EU napi jegyem. Dánke yodafone, de hát én voltam a veréb :/

Hamár internetes téma, ugye említettem hogy Németektől menekülő ( szó szerint, mivel nem ment neki a munka, ezért hazajjön) srácnak osztottam netet. Erre már Bulgáriába látom előveszi telóját, pötyög valamit cirilül. Már kezdtem örülni, hogy nekem oszt kicsit az adatforgalmából, erre megmutatja min ügyködött: 

Egy fordító programba gépelt, melynek fordításában ezt véltem felfedezeni.

I ask for the Internet

Mire csak ennyit feleltem: 
- You Ask?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése